Ruben Spelier

Naam:

Ruben Spelier

Universiteit/Hogeschool:

Studierichting: 

B&O (BA.) en Bestuurskunde (MSc.)

(Verwacht) afstudeerjaar: 

2013

Aantal concepten:

72

Totaal prijzengeld: 

€ 3.900,-

Algemene Ranking: 

26

1e prijs

Hoe zorgen we ervoor dat het hoger beroepsonderwijs beter aansluit op het bedrijfsleven?

Om studenten een goede kans op de arbeidsmarkt te geven is het, zeker in tijden van hoge jeugdwerkloosheid, van groot belang dat onderwijs en bedrijfsleven op elkaar aan sluiten. Maar door de technologische ontwikkelingen en duurzame ambities bevinden bijna alle sectoren zich in een transitie. Het bedrijfsleven, en daarmee de onderwijsbehoefte, veranderen hierdoor continue. In extreme gevallen kunnen de technologische ontwikkelingen zo snel gaan dat de kennis die je op doet tijdens je studie, na je studie al weer achterhaald is. Andersom is het veel makkelijker geworden om een eigen bedrijf te starten. 1 op de 8 werkenden verdient inmiddels zijn geld als ondernemer. Ook deze trend zet zich door en heeft grote impact op de onderwijsbehoefte. Organisaties als de SER en het Ministerie van OCW doen veel onderzoek naar de aansluiting van het (hoger) onderwijs op het bedrijfsleven en passen hun beleid hierop aan. Ook de HvA doet veel praktijkonderzoek en past onderwijsprogramma’s continue aan. Maar de student en de pas afgestudeerde is nog niet of nauwelijks bij dit topic betrokken. Juist jij staat echter met één been in het onderwijs en met één been in het bedrijfsleven. We zijn daarom heel geïnteresseerd in jouw ervaringen en jouw ideeën! Wat zie jij in de praktijk gebeuren? Welke onderwijsbehoefte heb jij en/of je huidige werkgever? Welke kennis of skills ontbreken er nog? En wat zou op basis van jouw ervaring, voor jouw opleiding of onderwijsinstelling een concrete verbetering zijn? Prijzen: 1e prijs: 350,- euro 2e prijs: 200,- euro 3e prijs: 100,- euro 4e t/m 10e prijs: 50,- euro

€ 1.000,-
Uitslag bekend

Top 10

Bedenk een nieuw afzetkanaal en/of partnership voor MUD JEANS!

MUD JEANS is een jong en uniek denim merk met een grote ambitie. We willen de kledingindustrie, één van de meest vervuilende industrieën in de wereld, veranderen door te laten zien dat het beter en eerlijker kan. We gebruiken uitsluitend biologische katoen, dus zonder insecticiden en andere chemicaliën die enorm slecht zijn voor mens en milieu en streven naar eerlijke productie door fabrieken te selecteren, waar arbeiders niet 6 dagen in de week, 12 uur per dag moeten werken. Bovendien dromen we van een wereld zonder afval. Stuur daarom je MUD JEANS die je niet langer draagt terug en ontvang 30,- euro korting op je volgende jeans. Op deze manier kunnen wij de grondstoffen hergebruiken (recyclen en upcyclen) en voorkomen we verspilling. Als we erin slagen een serieus marktaandeel te veroveren dan zal dat een significante verbetering (lees verduurzaming) van de productieketen (van katoen tot demin) tot gevolg hebben. Wij zij daarom op zoek naar nieuwe unieke afzetkanalen/partnerships, waardoor wij (substantieel) meer jeans kunnen verkopen. Zou super zijn als je met ons mee wil denken! Prijzen: 1e prijs: 250,- euro* 2e prijs: 200,- euro* 3e prijs: 150,- euro* 4e t/m 10e prijs: 100,- euro* *Aan kortingsbonnen te besteden in de webshop van MUD JEANS www.mudjeans.eu Switch Deze Battle is mede tot stand gekomen door het ‘MVO Loont’ programma van Switch. Switch stimuleert gedrag dat bijdraagt aan een duurzame en rechtvaardige wereld. Met deze ‘SWITCH Challenge, let’s get personal’ wil Switch ambitieuze ondernemers helpen om hun bedrijfsvoering sneller en vernieuwender te verduurzamen. www.switchchallenge.nl

€ 1.300,-
Uitslag bekend

Top 10

Bedenk een nieuw afzetkanaal en/of partnership voor MUD JEANS!

MUD JEANS is een jong en uniek denim merk met een grote ambitie. We willen de kledingindustrie, één van de meest vervuilende industrieën in de wereld, veranderen door te laten zien dat het beter en eerlijker kan. We gebruiken uitsluitend biologische katoen, dus zonder insecticiden en andere chemicaliën die enorm slecht zijn voor mens en milieu en streven naar eerlijke productie door fabrieken te selecteren, waar arbeiders niet 6 dagen in de week, 12 uur per dag moeten werken. Bovendien dromen we van een wereld zonder afval. Stuur daarom je MUD JEANS die je niet langer draagt terug en ontvang 30,- euro korting op je volgende jeans. Op deze manier kunnen wij de grondstoffen hergebruiken (recyclen en upcyclen) en voorkomen we verspilling. Als we erin slagen een serieus marktaandeel te veroveren dan zal dat een significante verbetering (lees verduurzaming) van de productieketen (van katoen tot demin) tot gevolg hebben. Wij zij daarom op zoek naar nieuwe unieke afzetkanalen/partnerships, waardoor wij (substantieel) meer jeans kunnen verkopen. Zou super zijn als je met ons mee wil denken! Prijzen: 1e prijs: 250,- euro* 2e prijs: 200,- euro* 3e prijs: 150,- euro* 4e t/m 10e prijs: 100,- euro* *Aan kortingsbonnen te besteden in de webshop van MUD JEANS www.mudjeans.eu Switch Deze Battle is mede tot stand gekomen door het ‘MVO Loont’ programma van Switch. Switch stimuleert gedrag dat bijdraagt aan een duurzame en rechtvaardige wereld. Met deze ‘SWITCH Challenge, let’s get personal’ wil Switch ambitieuze ondernemers helpen om hun bedrijfsvoering sneller en vernieuwender te verduurzamen. www.switchchallenge.nl

€ 1.300,-
Uitslag bekend

Top 10

Hoe zorgen we ervoor dat het hoger beroepsonderwijs beter aansluit op het bedrijfsleven?

Om studenten een goede kans op de arbeidsmarkt te geven is het, zeker in tijden van hoge jeugdwerkloosheid, van groot belang dat onderwijs en bedrijfsleven op elkaar aan sluiten. Maar door de technologische ontwikkelingen en duurzame ambities bevinden bijna alle sectoren zich in een transitie. Het bedrijfsleven, en daarmee de onderwijsbehoefte, veranderen hierdoor continue. In extreme gevallen kunnen de technologische ontwikkelingen zo snel gaan dat de kennis die je op doet tijdens je studie, na je studie al weer achterhaald is. Andersom is het veel makkelijker geworden om een eigen bedrijf te starten. 1 op de 8 werkenden verdient inmiddels zijn geld als ondernemer. Ook deze trend zet zich door en heeft grote impact op de onderwijsbehoefte. Organisaties als de SER en het Ministerie van OCW doen veel onderzoek naar de aansluiting van het (hoger) onderwijs op het bedrijfsleven en passen hun beleid hierop aan. Ook de HvA doet veel praktijkonderzoek en past onderwijsprogramma’s continue aan. Maar de student en de pas afgestudeerde is nog niet of nauwelijks bij dit topic betrokken. Juist jij staat echter met één been in het onderwijs en met één been in het bedrijfsleven. We zijn daarom heel geïnteresseerd in jouw ervaringen en jouw ideeën! Wat zie jij in de praktijk gebeuren? Welke onderwijsbehoefte heb jij en/of je huidige werkgever? Welke kennis of skills ontbreken er nog? En wat zou op basis van jouw ervaring, voor jouw opleiding of onderwijsinstelling een concrete verbetering zijn? Prijzen: 1e prijs: 350,- euro 2e prijs: 200,- euro 3e prijs: 100,- euro 4e t/m 10e prijs: 50,- euro

€ 1.000,-
Uitslag bekend

Mis nooit een challenge en maak direct een account aan!