Nadine Kuijper

Naam:

Nadine Kuijper

Universiteit/Hogeschool:

Studierichting: 

Communicatiewetenschap

(Verwacht) afstudeerjaar: 

2012

Aantal concepten:

9

Totaal prijzengeld: 

€ 700,-

Algemene Ranking: 

364

Top 10

Hoe zorgen we ervoor dat het hoger beroepsonderwijs beter aansluit op het bedrijfsleven?

Om studenten een goede kans op de arbeidsmarkt te geven is het, zeker in tijden van hoge jeugdwerkloosheid, van groot belang dat onderwijs en bedrijfsleven op elkaar aan sluiten. Maar door de technologische ontwikkelingen en duurzame ambities bevinden bijna alle sectoren zich in een transitie. Het bedrijfsleven, en daarmee de onderwijsbehoefte, veranderen hierdoor continue. In extreme gevallen kunnen de technologische ontwikkelingen zo snel gaan dat de kennis die je op doet tijdens je studie, na je studie al weer achterhaald is. Andersom is het veel makkelijker geworden om een eigen bedrijf te starten. 1 op de 8 werkenden verdient inmiddels zijn geld als ondernemer. Ook deze trend zet zich door en heeft grote impact op de onderwijsbehoefte. Organisaties als de SER en het Ministerie van OCW doen veel onderzoek naar de aansluiting van het (hoger) onderwijs op het bedrijfsleven en passen hun beleid hierop aan. Ook de HvA doet veel praktijkonderzoek en past onderwijsprogramma’s continue aan. Maar de student en de pas afgestudeerde is nog niet of nauwelijks bij dit topic betrokken. Juist jij staat echter met één been in het onderwijs en met één been in het bedrijfsleven. We zijn daarom heel geïnteresseerd in jouw ervaringen en jouw ideeën! Wat zie jij in de praktijk gebeuren? Welke onderwijsbehoefte heb jij en/of je huidige werkgever? Welke kennis of skills ontbreken er nog? En wat zou op basis van jouw ervaring, voor jouw opleiding of onderwijsinstelling een concrete verbetering zijn? Prijzen: 1e prijs: 350,- euro 2e prijs: 200,- euro 3e prijs: 100,- euro 4e t/m 10e prijs: 50,- euro

€ 1.000,-
Uitslag bekend

Top 20

Hoe kan Hogeschool Utrecht social media inzetten om een duurzame relatie op te bouwen met haar (oud) studenten?

Een leven lang leren wordt niet alleen belangrijker voor de huidige professional, maar ook voor de onderwijsinstellingen zelf. Zo zijn de post HBO-opleidingen en cursussen een belangrijke inkomstenbron voor Hogeschool Utrecht die in de toekomst nog belangrijker wordt. Het is ook daarom voor de HU van belang om een relatie op te bouwen met de huidige studenten die langer duurt dan de studieperiode van 4 jaar, wellicht zelfs een leven lang! Maar hoe doe je dat?Steeds meer grote commerciële organisaties zoals Dell en Pepsi hebben de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan in het opbouwen van een relatie met klanten via online netwerken als LinkedIn, Facebook en Twitter. Via sociale netwerken had Dell in 2009 contact met 3,5 miljoen mensen. En Pepsi heeft in 2010 geen tv-reclame ingezet tijdens de Super Bowl maar in plaats daarvan geeft Pepsi het reclamebudget (20 miljoen dollar) uit om komend jaar nauwere banden met zijn publiek op te bouwen via social media.Ook de HU ziet mogelijkheden om via bestaande online netwerken en social media een relatie op te bouwen met studenten zodat zij na afloop van hun studie verbonden willen blijven aan de HU. In de Battle zijn wij op zoek naar inspirerende ideeën over hoe wij bestaande online netwerken en social media kunnen inzetten om een duurzame relatie op te bouwen met studenten. Niet alleen tijdens de studie maar juist ook daarna. Download de hele Battle..

€ 5.000,-
Uitslag bekend

Mis nooit een challenge en maak direct een account aan!