Hoe kan Hogeschool Utrecht social media inzetten om een duurzame relatie op te bouwen met haar (oud) studenten?

 
Een leven lang leren wordt niet alleen belangrijker voor de huidige professional, maar ook voor de onderwijsinstellingen zelf. Zo zijn de post HBO-opleidingen en cursussen een belangrijke inkomstenbron voor Hogeschool Utrecht die in de toekomst nog belangrijker wordt. Het is ook daarom voor de HU van belang om een relatie op te bouwen met de huidige studenten die langer duurt dan de studieperiode van 4 jaar, wellicht zelfs een leven lang! Maar hoe doe je dat?
 
Steeds meer grote commerciële organisaties zoals Dell en Pepsi hebben de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan in het opbouwen van een relatie met klanten via online netwerken als LinkedIn, Facebook en Twitter.  Via sociale netwerken had Dell in 2009 contact met 3,5 miljoen mensen. En Pepsi heeft in 2010 geen tv-reclame ingezet tijdens de Super Bowl maar in plaats daarvan geeft Pepsi het reclamebudget (20 miljoen dollar) uit om komend jaar nauwere banden met zijn publiek op te bouwen via social media.
 
Ook de HU ziet mogelijkheden om via bestaande online netwerken en social media een relatie op te bouwen met studenten zodat zij na afloop van hun studie verbonden willen blijven aan de HU. In de Battle zijn wij op zoek naar inspirerende ideeën over hoe wij bestaande online netwerken en social media kunnen inzetten om een duurzame relatie op te bouwen met studenten. Niet alleen tijdens de studie maar juist ook daarna. Download de hele Battle..
 
 

Bearend Veninga: 03-05-2010
Geen battle?

Christiaan Beem: 24-05-2010
De zoveelste deadline die niet gehaald wordt, begint een beetje irritant te worden . . .

Battle of Concepts : 28-05-2010
De Battle staat erop!

Tom van der Avoort: 02-06-2010
Volgens mij heeft diegene die hier het 1e concept ingeleverd, per ongeluk een foutje gemaakt. Kijk maar eens naar de titel... (provincie utrecht?)

Paulien Kreutzer: 26-06-2010
ivm veel kleine plaatjes heb ik een ppt.pdf upgeload. Graag jullie bevestiging dat de battle erop staat. Anders kan ik nog een .ppt uploaden. Bedankt

Battle of Concepts : 27-06-2010
Beste Pauline, je concept is in goede orde ontvangen.

Hillefien Strijland: 28-06-2010
Volgens mij ben ik net te laat met inzenden, maar ik krijg een storingmelding. Aarg ik neem nooit meer voor de deadline het openbaarvervoer. :-(

Tim Lecomte: 28-06-2010
Hoe zit het met al die concepten die niet op elke slide een BoC logo hebben geplaatst? Dat was toch een vereiste? Vallen deze meteen af?

Michiel Degen: 28-06-2010
beste Battle of Concepts, het is vrij duidelijk dat veel concepts in de online viewer niet goed worden weergegeven ( plaatjes verschoven, lettertypes verkeerd). Dit is een online probleem, en zit niet in de definitieve versie die jullie bekijken?

Battle of Concepts : 28-06-2010
Beste Tim, het ontbreken van het logo van Battle of Concepts zal geen invloed hebben de beoordeling van de concepten.

Hillefien Strijland: 28-06-2010
Hoe kunnen het nu 2 battles meer zijn dan gisternacht? Ik heb het idee dat de battles met tijdstempel 23.59.59 iets handiger aanpakken dan ik maar hoe? Ik zit hier met een complete battle maar bij het uploaden kreeg ik vier keer een storingsmelding. Hoe doen die 2 aanvullende inzenders dat?

Battle of Concepts : 28-06-2010
Beste Hillefien, vervelend dat je de deadline niet hebt gehaald! De deelnemers van de andere 2 concepten hebben ons nog voor de deadline op de hoogte gebracht van hun problemen met het uploaden van hun concept. Deze concepten hebben we vanochtend toegevoegd.

Hillefien Strijland: 28-06-2010
Ach het moment dat ik de trein miste wist ik dat ik het niet meer ging halen om de boel op te sturen. Nadeel is dat tijdens zo'n treinreis je idee alleen maar beter wordt ;-).

Battle of Concepts : 29-06-2010
DEELNEMERS BIJ WIE ER ONDERDELEN VAN HUN CONCEPT ZIJN VERSPRONGEN KUNNEN EEN MAILTJE STUREN NAAR office(at)battleofconcepts.nl. WIJ ZULLEN DIT ZSM VOOR HEN AANPASSEN! EXCUUS VOOR HET ONGEMAK!

1e prijs

Virtuele Klasgenoten

2e prijs

3e prijs

Top 10

OPEN HU

Top 10

HUSC*

Top 10

HU Social Media Strategy: focus en interacteer!

Top 10

The new connection

Top 10

Battle de Alumni

Top 10

Innovatie 2.0

Top 10

The class of 2010

Top 20

Share your point!

Top 20

THE HUDDLE - ontmoet de verschillende gezichten van de HU

Top 20

Connect2Gather

Top 20

Hogeschool Utrecht: professioneel netwerk

Top 20

Battle HU

Top 20

Brengen en halen

Top 20

Social HU

Top 20

HU Campus: For networking & knowledge development.

Top 20

Old School verhalen in Social Media

Top 20

Social media en duurzame relaties

Titel concept
Ontvangstdatum
Virtuele Klasgenoten
27-06-2010
23:04
LinkedHu
27-06-2010
19:00
HU Connect!
26-06-2010
16:44
OPEN HU
27-06-2010
13:00
HUSC*
27-06-2010
20:36
HU Social Media Strategy: focus en interacteer!
25-06-2010
14:32
The new connection
27-06-2010
22:25
Battle de Alumni
27-06-2010
23:55
Innovatie 2.0
27-06-2010
23:59
The class of 2010
26-06-2010
10:11
Share your point!
27-06-2010
14:35
THE HUDDLE - ontmoet de verschillende gezichten van de HU
26-06-2010
20:40
Connect2Gather
27-06-2010
22:51
Hogeschool Utrecht: professioneel netwerk
26-06-2010
15:06
Battle HU
24-06-2010
17:32
Brengen en halen
27-06-2010
11:28
Social HU
27-06-2010
11:30
HU Campus: For networking & knowledge development.
22-06-2010
22:38
Old School verhalen in Social Media
24-06-2010
17:12
Social media en duurzame relaties
27-06-2010
23:27
Social Media
17-06-2010
17:00
Hoe terecht in Utrecht?
25-06-2010
12:07
HU4U
27-06-2010
23:57
Become a Master, Stay a Master
25-06-2010
09:07
Own the conversation
27-06-2010
21:52
Connecting HU to social media!
23-06-2010
22:25
HU DIGITAL ROUNDABOUT
27-06-2010
19:56
HU Alumni&Social Media
27-06-2010
20:27
HU village
27-06-2010
15:25
HU Social Media Battle
27-06-2010
15:29
Hogeschool Utrecht Hup
18-06-2010
14:59
Social media HU
27-06-2010
22:44
So You Wanna Be a Role Model...
27-06-2010
22:44
Connecting People
24-06-2010
12:23
HUd
27-06-2010
23:03
Simple and effective!
23-06-2010
22:22
HU we stay in touch!
27-06-2010
16:03
HUCO
27-06-2010
16:26
give n take
27-06-2010
23:59
Sociale netwerken onder je duim
27-06-2010
23:34
Mijn HU
27-06-2010
23:37
From Utrecht to anywhere!
27-06-2010
23:44
U-TALK
27-06-2010
23:46
Communitweet
26-06-2010
18:46
De school die je bij blijft
24-06-2010
23:38
Social media @ HU
27-06-2010
00:04
Social Media Hogeschool Utrecht
26-06-2010
12:30
Relaties voor de toekomst
22-06-2010
20:12
Bruggen bouwen
27-06-2010
15:00
Socialize your knowledge!
26-06-2010
23:22
The Circle Of Education
23-06-2010
11:49
Staying in Touch
24-06-2010
17:10
HU4Life
27-06-2010
21:45
Social Media HU
25-06-2010
18:58
Concept+
27-06-2010
17:00
Hogeschool Utrecht Netwerk
27-06-2010
23:26
Leren netwerken met LinkedIn
27-06-2010
23:59
HU Facebook Applicatie
27-06-2010
23:59
Er zijn (nog) geen updates geplaatst.

Challenge info

000000
Dagen Uur Minuten

Deadline: 28 juni 2010
Status: Uitslag bekend

Prijzen(geld): € 5.000,-

Ontvang updates

share challenge

28 shares

Challenges

Alle challenges

Mis nooit een challenge en maak direct een account aan!