Pepijn de Vries

Naam:

Pepijn de Vries

Universiteit/Hogeschool:

Studierichting: 

Strategic Product Design

(Verwacht) afstudeerjaar: 

2013

Aantal concepten:

7

Totaal prijzengeld: 

€ 1.191,-

Algemene Ranking: 

200

1e prijs

Hoe kunnen we risico's beter voorspellen?

Verzekeraars leveren nu veel “kant-en-klare” producten. One size fits all, waarbij alleen je postcode, je schadeverleden en de waarde van het bezit invloed hebben op je premie. Zo is je premie voor je autoverzekering lager als je op het platteland woont omdat daar minder verkeer is en dus minder kans op ongelukken. Maar dat je elke dag naar de binnenstad rijdt omdat je daar werkt, wordt niet in de premie meegenomen. Dit geldt natuurlijk ook andersom. Je betaalt een hoge premie omdat je in de stad woont, maar wellicht maak je maar 1 keer per maand gebruik van je auto. Niet helemaal fair dus. Bij een inboedel- of reisverzekering worden ook indicatoren gebruikt die uiteindelijk niets zeggen hoe jij met je spullen omgaat. Ben je voorzichtig of vind je het leuk om risico te nemen? In de VS worden kastjes in de auto gemonteerd die het rijgedrag monitoren. Bij goed gedrag hoeft er minder premie te worden betaald. ABZ wil (dergelijke) tools gaan ontwikkelen waardoor verzekeraars nauwkeuriger het risicoprofiel van een individuele consument kunnen bepalen en daardoor een eerlijkere prijs aan de consument kunnen aanbieden. We zijn dus op zoek naar nieuwe, betere indicatoren waardoor we nauwkeuriger het risicoprofiel van een consument kunnen bepalen en zijn heel benieuwd naar jouw ideeën hierover! Download de briefing Prijzengeld: 1e prijs: 2000,- euro! 2e prijs: 1150,- euro 3e prijs: 450,- euro nrs. 4 t/m 10: 200,- euro

€ 5.000,-
Uitslag bekend

Top 10

Bedenk een nieuw afzetkanaal en/of partnership voor MUD JEANS!

MUD JEANS is een jong en uniek denim merk met een grote ambitie. We willen de kledingindustrie, één van de meest vervuilende industrieën in de wereld, veranderen door te laten zien dat het beter en eerlijker kan. We gebruiken uitsluitend biologische katoen, dus zonder insecticiden en andere chemicaliën die enorm slecht zijn voor mens en milieu en streven naar eerlijke productie door fabrieken te selecteren, waar arbeiders niet 6 dagen in de week, 12 uur per dag moeten werken. Bovendien dromen we van een wereld zonder afval. Stuur daarom je MUD JEANS die je niet langer draagt terug en ontvang 30,- euro korting op je volgende jeans. Op deze manier kunnen wij de grondstoffen hergebruiken (recyclen en upcyclen) en voorkomen we verspilling. Als we erin slagen een serieus marktaandeel te veroveren dan zal dat een significante verbetering (lees verduurzaming) van de productieketen (van katoen tot demin) tot gevolg hebben. Wij zij daarom op zoek naar nieuwe unieke afzetkanalen/partnerships, waardoor wij (substantieel) meer jeans kunnen verkopen. Zou super zijn als je met ons mee wil denken! Prijzen: 1e prijs: 250,- euro* 2e prijs: 200,- euro* 3e prijs: 150,- euro* 4e t/m 10e prijs: 100,- euro* *Aan kortingsbonnen te besteden in de webshop van MUD JEANS www.mudjeans.eu Switch Deze Battle is mede tot stand gekomen door het ‘MVO Loont’ programma van Switch. Switch stimuleert gedrag dat bijdraagt aan een duurzame en rechtvaardige wereld. Met deze ‘SWITCH Challenge, let’s get personal’ wil Switch ambitieuze ondernemers helpen om hun bedrijfsvoering sneller en vernieuwender te verduurzamen. www.switchchallenge.nl

€ 1.300,-
Uitslag bekend

Mis nooit een challenge en maak direct een account aan!