Hoe kunnen we risico's beter voorspellen?

Verzekeraars leveren nu veel “kant-en-klare” producten. One size fits all, waarbij alleen je postcode, je schadeverleden en de waarde van het bezit invloed hebben op je premie. Zo is je premie voor je autoverzekering lager als je op het platteland woont omdat daar minder verkeer is en dus minder kans op ongelukken. Maar dat je elke dag naar de binnenstad rijdt omdat je daar werkt, wordt niet in de premie meegenomen. Dit geldt natuurlijk ook andersom. Je betaalt een hoge premie omdat je in de stad woont, maar wellicht maak je maar 1 keer per maand gebruik van je auto. Niet helemaal fair dus.

 

Bij een inboedel- of reisverzekering worden ook indicatoren gebruikt die uiteindelijk niets zeggen hoe jij met je spullen omgaat. Ben je voorzichtig of vind je het leuk om risico te nemen?

 

In de VS worden kastjes in de auto gemonteerd die het rijgedrag monitoren. Bij goed gedrag hoeft er minder premie te worden betaald. ABZ wil (dergelijke) tools gaan ontwikkelen waardoor verzekeraars nauwkeuriger het risicoprofiel van een individuele consument kunnen bepalen en daardoor een eerlijkere prijs aan de consument kunnen aanbieden.

 

We zijn dus op zoek naar nieuwe, betere indicatoren waardoor we nauwkeuriger het risicoprofiel van een consument kunnen bepalen en zijn heel benieuwd naar jouw ideeën hierover! Download de briefing

 

Prijzengeld:

1e prijs: 2000,- euro!

2e prijs: 1150,- euro

3e prijs: 450,- euro

nrs. 4 t/m 10: 200,- euro

 

Edwin Bolt: 29-09-2014
Geachte ABZ, Is deze battle gericht op een bepaald soort verzekering (bijvoorbeeld auto-, of inboedelverzekering), of verzekeringen in het algemeen? Edwin

ABZ: 02-10-2014
Beste Edwin, deze informatie kun je teruglezen in de Battle Briefing die je onder het tabblad 'samenvatting' kunt downloaden. Succes met je concept!

Femke Schouten: 01-12-2014
Beste ABZ, Is er al bekend wanneer de uitslag komt? Ik ben heel erg benieuwd! Alvast bedankt!

ABZ: 02-12-2014
Beste Femke, de uitslag wordt eind deze week bekend gemaakt. Excuus voor de vertraging!

1e prijs

Risk Indicator Application

2e prijs

Dutch cheese model

3e prijs

Big Data is Big Business

Top 10

De weet het zeker app & Navigatie plus

Top 10

Premie volgens Risicoprofilering

Top 10

Risicoprofiel gebaseerd op apps

Top 10

Concept ABZ: Zzh

Top 10

ABZ - JOUW

Titel concept
Ontvangstdatum
Risk Indicator Application
31-10-2014
13:46
Dutch cheese model
02-11-2014
14:51
Big Data is Big Business
02-11-2014
14:38
Wisdom of the crowd
02-11-2014
18:05
ABZ- Pay As You Behave
02-11-2014
18:22
De weet het zeker app & Navigatie plus
24-10-2014
11:28
Premie volgens Risicoprofilering
02-11-2014
23:25
Risicoprofiel gebaseerd op apps
02-11-2014
21:58
Concept ABZ: Zzh
30-10-2014
11:05
ABZ - JOUW
02-11-2014
19:44
“ABZ bewust wonen, bewust besparen”
02-11-2014
11:53
Battle of concepts ABZ
02-11-2014
18:22
Risico categorieën
02-11-2014
16:56
Airmiles bij je verzekering
20-10-2014
17:43
Gedrag op basis van waarden
22-10-2014
18:23
Diverse indicatoren en toelichtingen
16-10-2014
13:42
Gedrag, cognitie en locatie
28-09-2014
18:16
ABZ - Een eerlijke indicator, een eerlijkere premie
29-10-2014
16:23
De juiste combinatie
02-11-2014
18:24
The ABZ track app
02-11-2014
22:44
Quantified Slaap
02-11-2014
23:15
StatusFeed
02-11-2014
23:49
Travelbuddy
02-11-2014
20:08
Scherp als een mes
02-11-2014
21:07
Een innovatieve gadget voor de toekomst.
02-11-2014
21:25
'Hier ben ik!'
02-11-2014
21:47
Optimale mix van riskdrivers
02-11-2014
22:03
de vragenlijst
30-10-2014
12:19
De appel valt niet ver van de boom
01-11-2014
01:49
Bewust Mobiel
02-11-2014
06:30
No place like home
01-11-2014
13:39
Allerlei oplossingen
10-10-2014
17:30
Vernieuwende risico-indicatoren
30-10-2014
21:24
Een eerlijke premie voor een eerlijke klant
30-10-2014
21:25
Koppelen en vergelijken
02-11-2014
10:29
Hoe verzekeren tot gedragsverandering kan leiden
02-11-2014
20:23
Picture or it didn't happen
02-11-2014
21:02
Er zijn (nog) geen updates geplaatst.

Challenge info

000000
Dagen Uur Minuten

Deadline: 03 november 2014
Status: Uitslag bekend

Prijzen(geld): € 5.000,-

Ontvang updates

share challenge

32 shares

Challenges

Alle challenges

Mis nooit een challenge en maak direct een account aan!