Amy Pluijmert

Naam:

Amy Pluijmert

Universiteit/Hogeschool:

Studierichting: 

Master of Imagineering

(Verwacht) afstudeerjaar: 

2008

Aantal concepten:

16

Totaal prijzengeld: 

€ 300,-

Algemene Ranking: 

662

Top 20

Hoe kan Hogeschool Utrecht social media inzetten om een duurzame relatie op te bouwen met haar (oud) studenten?

Een leven lang leren wordt niet alleen belangrijker voor de huidige professional, maar ook voor de onderwijsinstellingen zelf. Zo zijn de post HBO-opleidingen en cursussen een belangrijke inkomstenbron voor Hogeschool Utrecht die in de toekomst nog belangrijker wordt. Het is ook daarom voor de HU van belang om een relatie op te bouwen met de huidige studenten die langer duurt dan de studieperiode van 4 jaar, wellicht zelfs een leven lang! Maar hoe doe je dat?Steeds meer grote commerciële organisaties zoals Dell en Pepsi hebben de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan in het opbouwen van een relatie met klanten via online netwerken als LinkedIn, Facebook en Twitter. Via sociale netwerken had Dell in 2009 contact met 3,5 miljoen mensen. En Pepsi heeft in 2010 geen tv-reclame ingezet tijdens de Super Bowl maar in plaats daarvan geeft Pepsi het reclamebudget (20 miljoen dollar) uit om komend jaar nauwere banden met zijn publiek op te bouwen via social media.Ook de HU ziet mogelijkheden om via bestaande online netwerken en social media een relatie op te bouwen met studenten zodat zij na afloop van hun studie verbonden willen blijven aan de HU. In de Battle zijn wij op zoek naar inspirerende ideeën over hoe wij bestaande online netwerken en social media kunnen inzetten om een duurzame relatie op te bouwen met studenten. Niet alleen tijdens de studie maar juist ook daarna. Download de hele Battle..

€ 5.000,-
Uitslag bekend

Mis nooit een challenge en maak direct een account aan!