Hoe stimuleer je ondernemerschap bij kinderen tot 16 jaar?
Te weinig Nederlanders kiezen ervoor een eigen bedrijf te beginnen. Het starten van een onderneming staat nog steeds niet hoog op de lijst met carrièrekeuzes van veel studenten. Daarnaast scoort Nederland zwak wat betreft het aantal kennisintensieve spin-offs vanuit de universiteiten. Ook is van de gestarte bedrijven het percentage ‘snelle groeiers’ klein.
Uiteraard zijn er ook lichtpuntjes te noemen zoals TomTom en Bencom.nl, maar de boodschap is duidelijk: er is ruimte voor verbetering! Hoe krijgen we in Nederland nu meer mensen aan het ondernemen? Waar moeten activiteiten zich op richten om te zorgen dat er in de toekomst meer mensen kiezen voor het ondernemerschap? Want… meer ondernemerschap betekent meer dynamiek in de economie en dat is weer goed voor de concurrentiekracht van Nederland op termijn.
Het Innovatieplatform wil met deze Battle ideeën verzamelen om ondernemerschap te stimuleren bij de groep kinderen tot 16 jaar. Download de hele Battle
€ 5.000,-
Uitslag bekend