VodafoneZiggo bestaat sinds 1 januari 2017 uit het Ziggo en Vodafone merk. Deze challenge is gericht op het Vodafone merk.
Vodafone verkoopt veel van haar producten en diensten door de Vodafone winkels in Nederland. Niet alleen door de aanwezigheid van 174 winkels door heel Nederland maar vooral doordat klanten hier een complete telecom experience ervaren: van het uitproberen, vasthouden en testen van mobiele toestellen tot aan persoonlijk abonnement advies. Daarentegen wordt het onlinekanaal vaak gebruikt wanneer consumenten behoefte hebben aan snelheid en flexibiliteit: Het snel bestellen van Vodafone producten en diensten vanuit iedere plek. Vodafone wil graag het onlinekanaal versterken met de ''experience'' voordelen uit het offline retailkanaal en is daarvoor op zoek naar innovatieve oplossingen van startups en scale-ups.
Sinds 2017 is de merkclaim van Vodafone: The future is exciting. Ready? Doel van deze positionering is om de klant te laten ervaren wat er met moderne technologieën allemaal mogelijk is. Dit wil Vodafone niet alleen laten terugkomen in haar producten en diensten maar ook in de gehele customer experience.
Vanuit de “The future is exciting. Ready” gedachte is Vodafone ervan overtuigd dat er manieren zijn voor haar klanten om de kanaal voordelen van beide kanalen (online en offline) in elkaar terug te vinden. Denk bijvoorbeeld aan een oplossing waarbij de non-assisted online sales journey (de klant kan het toestel niet voelen/kan geen persoonlijke vragen stellen) verandert in een assisted online sales journey. Kort gezegd: Hoe brengt Vodafone de voordelen van de offline retail ervaring online?
Hebben jullie daarvoor een geniale, vernieuwende oplossing of benadering? Dan ontvangt Vodafone graag jullie pitch!
Meer informatie en meedoen op Starthubs.co
Wat is er te winnen?
Waar zijn we naar op zoek?
De oplossing moet direct implementeerbaar zijn of in ieder geval op korte termijn getest kunnen worden met klanten. Tevens moet het een vernieuwing binnen het kanaal (en het liefst binnen de sector) zijn. Vodafone is op zoek naar een oplossing waarbij er verder wordt gedacht dan de gebruikelijke online services zoals chatbots en webcare.
Er wordt daarnaast naar de volgende punten gekeken bij beoordeling
Voorwaarden inschrijving
Bekijk de challenge op Starthubs.co!
- Starthubs is een initiatief van Incredible Crowds BV -