Om misverstanden en overlast in de bus te voorkomen, gelden er in elke bus huisregels waar iedereen zich aan moet houden. Helaas zijn er nog altijd enkele reizigers die hier geen rekening mee houden, met als gevolg dat andere klanten daar last van hebben (muziek/geluidsoverlast, etensresten, voeten op de bank, asociaal zitgedrag, graffiti).
Wanneer een klant zich niet aan de huisregels houdt, zal de chauffeur hem op de huisregels wijzen. Chauffeurs komen hierdoor vrijwel dagelijks in een situatie waarin een klant zich onterecht voelt aangesproken op zijn gedrag en het uitmondt in een vervelende discussie. De misverstanden en discussies rond de huisregels hebben veel impact op het werkplezier en het veiligheidsgevoel van de buschauffeur en een negatief effect op het reisgenot van de passagiers.
In deze Battle zijn wij daarom op zoek naar concepten die ervoor zorgen dat meer busreizigers zich aan de huisregels gaan houden zonder dat de chauffeurs zich hierin moeten mengen.
Download hier de hele Battle…
hanneke van elten: 16-07-2010
innovatief
1e prijs
2e prijs
3e prijs
Top 10
Top 10
Top 10
Samen op weg naar de oplossing!
Top 10
Top 10
Top 10
Top 10
De kracht van de onbewuste beïnvloeding
Top 20
QBuzz - Virtuele Stewardes
Top 20
Top 20
Top 20
Top 20
Top 20
Healing Environment: genieten van de busreis
Top 20
Top 20
Top 20
Top 20
Samen op weg naar de oplossing!
De kracht van de onbewuste beïnvloeding
QBuzz - Virtuele Stewardes
Healing Environment: genieten van de busreis
Als bewustwording de bus neemt...
Qbuzz - We CHOOSE! Do you?
Keep it clean, keep it nice
Qbuzz: From the travellers, for the travellers.
Verbodsborden onder de loep
Ebuzz, meet each other online!
irrationaliteit=rationaliteit+chaos
Nieuws tegen de verveling
Qbuzz heeft het licht gezien?
Communicatieplan huisregelen
Qbuzz: "Verantwoordelijkheid is de sleutel"
Regels, gedrag en veiligheid
Communiceer de sociale norm, niet de regels
Bewustwording creëren is de sleutel
Er zijn (nog) geen updates geplaatst.