Nieuwe relatiegeschenken provincie Overijssel

Relatiegeschenken zijn hét visitekaartje van de provincie Overijssel. Het is dé manier om zakelijke relaties te kunnen bedanken, en om de identiteit van de provincie over te brengen. Het provinciehuis heeft veel soorten geschenken: boeken in allerlei soorten en maten, vazen, wijn, schilderijtjes, sporttassen, laptophoezen, paraplu’s en doppers. 

 

Naast deze standaard geschenken, is de provincie op zoek naar een ander geschenk dat echt in het oog springt. Een bijzonder geschenk dat creativiteit uitstraalt en iets meegeeft over de identiteit van de provincie Overijssel. Een geschenk dat écht Overijssels is en door het management en het bestuur van de provincie weggegeven kan worden. 

 

De huidige geschenken zijn erg standaard en vind je eigenlijk bij elk bedrijf of overheid. Daarom is de provincie Overijssel nu op zoek naar een origineel relatiegeschenk om relaties echt met iets unieks te kunnen verrassen! Heb jij een creatief idee? Pitch het hier!

 

Over ons
De provincie Overijssel is een middenbestuur dat inspireert, innoveert en investeert. Wij werken samen met partners, andere overheden en burgers om projecten te realiseren. Wij zijn gericht op de toekomst en de buitenwereld. Met een compacte organisatie werken wij vanuit bestaande kwaliteiten aan het vergroten van betrokkenheid van inwoners en partners. Ons doel is dat iedereen hier gezond en plezierig kan wonen, werken en recreëren. We sporen inwoners aan mee te denken en te werken aan een provincie waar mensen zich thuis voelen.

 

Waar staat Overijssel om bekend? De provincie Overijssel beschikt over de meest indrukwekkende plekken met ieder een eigen verhaal. Het Hanzenetwerk, de oeroude geschiedenis van Twente, de littekens van het waterrijke gebied Weerribben-Wieden en de dynamische natuur van de IJssel. Tussen de meren, polders en beken waar Overijssel bekend om staat, vind je mooie historische steden, zoals Zwolle, Kampen en Deventer. Ze maakten onderdeel uit van het Hanzeverbond: een samenwerking tussen Europese steden voor een betere handel. Al deze aspecten vormen samen de identiteit van Overijssel. 

 

Waar zijn we naar op zoek?
De provincie Overijssel zoekt creatieve en originele relatiegeschenken met een link naar de identiteit van de provincie, zoals hierboven al in grote lijnen is geschetst. De bestuurders en medewerkers moeten tevreden zijn met het geschenk dat zij hun relaties aanbieden en het gevoel hebben dat ze iets moois of nuttigs weggeven. 

 

De provincie Overijssel heeft twee varianten voor ogen:

 

A. Een geschenk van maximaal €30,- waarvan 100 stuks worden gerealiseerd dat door het management kan worden weggegeven (maximale budget €3.000,).

 

B. Een geschenk dat wordt uitgegeven door de bestuurders met een maximumbedrag van €50,- waarvan 60 stuks worden gerealiseerd (maximale budget €3.000,-).

 

Je mag je idee pitchen voor beide varianten, of voor één van deze twee varianten. Geef bij je pitch duidelijk aan of je voor variant A, variant B of beide gaat. Als je voor beide gaat kan je je ideeën in één pitch verwerken.

 

Wij kijken bij het selecteren naar:

  • Creativiteit: in hoeverre is de oplossing uniek en innovatief
  • Kwaliteit: in hoeverre de oplossing bijdraagt aan het doel van de challenge
  • Haalbaarheid: de oplossing moet uit te voeren zijn binnen het gestelde budget van de challenge
  • Duurzaamheid: het is een pré als er nagedacht is over duurzaamheid bij de keuze voor materiaal of vervaardiging van het product 
  • Uitstraling: de oplossing moet passen bij de uitstraling van de provincie Overijssel

In de kelder van het provinciehuis kunnen de producten opgeslagen worden.

 

Waar zijn we niet naar op zoek?

  • Standaard geschenken zoals de hierboven benoemde boeken, vazen, wijn, schilderijtjes, sporttassen, laptophoezen, paraplu’s, doppers, etcetera. 
  • De oplossing moet een tastbaar product zijn. Schenkingen aan bijvoorbeeld goede doelen zijn daarom niet mogelijk. 
  • Een product met een beperkte houdbaarheid (zoals eten en drinken) heeft niet de voorkeur.

Verder laten we jullie creativiteit graag de vrije loop!

 


Q&A

We organiseren voor deze challenge een online Q&A op maandag 14 februari van 16:00 tot 17:00 uur. Hier beantwoorden we graag jullie vragen over de challenge. Aanmelden kan via onderstaande button. Deelname is niet verplicht. 

Aanmelden Q&A


 

Wat is er te winnen?
Graag nodigen we makers uit om hun creatieve ideeën te pitchen. De provincie heeft het volgende te bieden:

  • Kans op een opdracht van maximaal 2x €3.000,-. Het is mogelijk om voor één variant een pitch in te dienen of voor allebei de varianten. Geef dit duidelijk aan. 
  • Kans op een vervolgopdracht bij de provincie Overijssel bij een succesvolle pilot.
  •  

Q&A online sessie
We organiseren een online sessie met de provincie Overijssel zodat je kennis kan maken met de opdrachtgever en eventuele vragen over de challenge kan stellen. Meld je hier aan (deelname is niet verplicht)

 

Voorwaarden deelname

  • Je moet ingeschreven staan bij de KvK.
  • De oplossing voldoet aan alle geldende wet- en regelgeving. Waaronder specifiek de AVG.
  • Je bent in staat om binnen 3 maanden na aanvang opdracht de oplossing te leveren.

 

De pitch (max 1 A4, een video van max 5 minuten en je CV)
Je pitcht je idee in een video van maximaal 5 minuten. Het handigste is om deze video te uploaden op je Vimeo of YouTube-kanaal en de link daarvan op te nemen in een tekstbestand van maximaal 1 A4. In het begeleidend schrijven kan je bijvoorbeeld ook nog verwijzen naar je website of andere relevante informatie om jouw idee te onderbouwen. We vragen je ook je CV toe te voegen aan dit document. 

ZEND HIER JE PITCH IN VIA MAKERSPLATFORM

Waar moet je videopitch aan voldoen?

  • Geef aan of je idee voor variant A of variant B is
  • Geef een zo concreet mogelijke beschrijving van je idee
  • Geef een korte beschrijving van wat er nodig is om een product of idee te maken en en wat je daarbij van ons nodig hebt. Ga daarbij in op de ondersteuningsbehoefte, de benodigde toegang/materialen/data en het financiële voorstel voor het product of idee en bij succes voor de lange termijn.
  • Geef een korte beschrijving van wie je bent, je werk/bedrijf en eventueel het team waarmee je samenwerkt om de opdracht te realiseren. 

Kortom:
We vragen je een tekstbestand te uploaden als PDF (liggend of staand A4) met een grootte van maximaal 30MB. Video’s, voorbeeldwebsites, etc. kunnen daarin worden opgenomen als link. We vragen je in een apart PDF-bestand van maximaal 30MB je CV te uploaden.

Pitches in English are allowed.

 

Tijdlijn
Maandag 24 januari 2022 om 12.00 uur: Lancering challenge
- Maandag 14 februari 2022 om 16.00 uur: Q&A online sessie (niet verplicht) - Meld je hier aan
- Vrijdag 11 maart 2022 om 17.00 uur: Deadline challenge
- Uiterlijk woensdag 23 maart 2022: Bekendmaking selectie (via email) - Bekendmaking welke creatieve makers worden uitgenodigd voor een kennismaking en toelichting
- Maandag 28 maart 2022 van 15.00 tot 17.00 uur: Live pitches / gesprekken met de geselecteerde pitchers (we vragen je deze dag/tijd alvast te reserveren)
- Uiterlijk vrijdag 1 april 2022: Winnaar wordt bekend gemaakt
- Maandag 4 april 2022: Start opdracht (oplossing opleveren binnen 3 maanden)

 

Achtergrondinformatie
Bij deze challenge kan het je helpen om alvast kennis te nemen van de huisstijl van de provincie Overijssel. In dit document vind je de huisstijl die op deze challenge van toepassing is: 2021-253 brochure huisstijl rol3 in vogelvlucht - cli.pdf

 

 

Deze challenge is georganiseerd door de provincie Overijssel in samenwerking met het MakersPlatform. 
ZEND HIER JE PITCH IN VIA MAKERSPLATFORM

 

Challenge info

000000
Dagen Uur Minuten

Deadline: 11 maart 2022
Status: Wachten op uitslag

Prijzen(geld): 2x €3.000,- (ex. btw)

share challenge

12 shares

Challenges

Alle challenges

Mis nooit een challenge en maak direct een account aan!