Hoe voorkom je botsingen bij de invoer van nieuwe treinbeveiliging?

Om het trein­verkeer te kunnen regelen en aanrijdingen te voorkomen, wordt de aanwe­zigheid van een trein op het spoor gedetecteerd. Dit gebeurt door het spoor op te delen in baanvakken en per baanvak de aanwezigheid van een trein te controleren. Een nieuw europees systeem zorgt via een continue radioverbinding ervoor dat treinen nagenoeg op remwegafstand achter elkaar kunnen rijden. Echter, dit systeem werkt nog niet, vanwege het ontbreken van een betrouwbare treinbreukdetectie. Omdat de machinist eventuele treinbreuk niet altijd merkt, kan dan ook niet worden gegarandeerd dat er geen treinstel is afgebroken. Een achterblijvend treinstel wordt dan niet gedetecteerd, waardoor een volgende trein hier op botst. De uitdaging is om een oplossing te bedenken welke garandeert dat een eventuele treinbreuk wordt ontdekt, zodat een achterop komende trein niet in botsing komt met een 'afgebroken' treindeel van zijn voorganger. Weet jij hiervoor een oplossing? Alle voorwaarden waaraan je oplossing moet voldoen lees je in de hele Battebeschrijving.          
 

1e prijs

Bee visible!

2e prijs

3e prijs

4e prijs

Maak gebruit van de bestaande infrastructuur in de trein.

5e prijs

Calculated Crack Risk Security (CCRS)

6e prijs

Save & Sure

7e prijs

B Connected

8e prijs

Multiple Solutions

9e prijs

Op naar Level 3 ERTMS

Top 10

Treindetectie mbv ultrageluid

Top 20

Actuele digitale wagonregistratie

Top 20

Veilig treinverkeer

Top 20

Trans-o-Prox Anti-Collision System (TRACS)

Top 20

Geavanceerde detectie en signalering

Top 20

Detectie treinbreuk: PENGL Systeem

Top 20

Amphisbaena op het spoor

Top 20

WCU Wireless Connection Unit

Top 20

Druksensor en wagonbreuk?

Top 20

Veiligheidsgolven.

Top 20

ERTMS-3 met onderdruk

Titel concept
Ontvangstdatum
Bee visible!
25-03-2008
00:00
Freeze
13-04-2008
22:25
Chip-Chain
04-03-2008
21:56
Maak gebruit van de bestaande infrastructuur in de trein.
06-04-2008
00:00
Calculated Crack Risk Security (CCRS)
13-04-2008
19:21
Save & Sure
13-04-2008
12:49
B Connected
12-04-2008
12:31
Multiple Solutions
04-03-2008
09:20
Op naar Level 3 ERTMS
13-04-2008
00:00
Treindetectie mbv ultrageluid
21-02-2008
15:15
Actuele digitale wagonregistratie
05-03-2008
21:54
Veilig treinverkeer
10-04-2008
20:37
Trans-o-Prox Anti-Collision System (TRACS)
07-02-2008
18:40
Geavanceerde detectie en signalering
05-03-2008
15:23
Detectie treinbreuk: PENGL Systeem
13-04-2008
17:54
Amphisbaena op het spoor
05-02-2008
11:51
WCU Wireless Connection Unit
07-04-2008
01:00
Druksensor en wagonbreuk?
06-02-2008
22:36
Veiligheidsgolven.
13-02-2008
21:26
ERTMS-3 met onderdruk
13-04-2008
23:31
detectie van treinbreuk door een gesloten stroomkring
07-02-2008
23:26
Meten is weten: veiliger treinverkeer met KISS
08-02-2008
10:50
ETCS informatieaanbod aanpassen
13-02-2008
22:01
MAKS: de oplossing voor een veilige trein.
27-02-2008
14:22
De kracht van eenvoud
19-03-2008
09:46
TrainRef! Easy come, easy go!
20-03-2008
20:22
Eenvoudig
24-03-2008
15:54
zekeringconcept
26-03-2008
20:57
Gesloten lus systeem
02-04-2008
23:13
Het Kerstconcept
07-04-2008
18:59
Light feedback
09-04-2008
14:11
ERTMS Level 3
10-04-2008
21:28
Het simpelste en veiligste SDCAS.
11-04-2008
00:49
Veilig werken met ERTMS level 3 (en hoger)
11-04-2008
15:48
Failsafe op weg naar ERTMS level 3
13-04-2008
20:10
Communicerende wagons
13-04-2008
23:52
Spoor onder controle
13-04-2008
23:56
Er zijn (nog) geen updates geplaatst.

Challenge info

000000
Dagen Uur Minuten

Deadline: 14 april 2008
Status: Uitslag bekend

Prijzen(geld): € 5.000,-

Ontvang updates

share challenge

42 shares

Challenges

Alle challenges

Mis nooit een challenge en maak direct een account aan!