Bedenk het Snoepje van de Toekomst!

Van welk snoepje droom jij?

Bedenk hét snoepje van de toekomst en win €2.000,-

 

Er is bijna een eindeloze keuze aan snoep. Voor elke smaak en elk moment is er wel iets te vinden. Tegelijkertijd verandert de wereld in hoog tempo. Nieuwe technologieën, nieuwe trends en dus óók nieuwe smaken en wensen die mensen hebben.


We maken op allerlei vlakken gebruik van nieuwe producten en diensten, ons leven is anders ingedeeld en we hebben andere normen en waarden dan een paar jaar geleden. Tegelijkertijd is snoep gewoon nog steeds snoep. Dat terwijl ook onze behoeften ten aanzien van eten en snoepen aan het veranderen zijn. Al deze veranderingen bieden fantastische kansen om nieuwe producten te bedenken die hierop inspelen.


Mentos wil de toekomst dichterbij brengen en roept daarvoor jullie hulp in! Wat is volgens jou hét snoepje van de toekomst?


Mentos wordt gemaakt door Perfetti van Melle. Naast Mentos maken we ook Fruittella, Chupa Chups, Look-O-Look, Smint, Frisk en bijvoorbeeld onze nationale held: Klene. Ooit klein begonnen in het Zeeuwse Breskens, zijn wij nu onderdeel van het wereldwijde zoetwarenconcern Perfetti Van Melle Group BV. Internationaal actief in meer dan 150 landen. Als we hét snoepje van de toekomst hebben gevonden willen we die de hele wereld overbrengen! Help jij ons mee?


We dagen je uit om op basis van jouw inzichten een compleet nieuw product te bedenken. Wat gaat volgens jou het snoepje van de toekomst worden?

 

 

Waar zijn we naar op zoek?
We dagen je uit om helemaal los van het huidige aanbod hét snoepje van de toekomst te bedenken. Welke ervaringen, smaken, textuur, combinaties, effecten, verpakkingen, voordelen, etc. zou jij in de toekomst terug willen zien in een snoepje? 


 

Waar zijn we niet naar op zoek?
Naar (alleen) een ander simpel smaakje of een voorstel om suikervrij snoep te maken zijn we niet op zoek. Daar zijn we namelijk al mee aan de slag!
 


Prijzengeld
Het totale prijzengeld is € 5.000,-* en wordt verdeeld onder de beste 5 inzendingen. De verdeling is als volgt:

  • 1e prijs: € 2.000,- 
  • 2e prijs: € 1.250,- 
  • 3e prijs: € 1.000,- 
  • 4e prijs: € 500,- 
  • 5e prijs: € 250,- 

*De genoemde bedragen zijn netto bedragen en zullen gegarandeerd worden uitgekeerd.
 


Jouw inzending (max 4 A4, pdf bestand van max. 10mb)
Jouw inzending bestaat uit maximaal 4 pagina’s/slides waarin de volgende onderdelen zijn uitgewerkt:

  • Korte analyse (max 1 A4): Maak een korte analyse naar aanleiding van gesprekken met minimaal 3 vrienden / klasgenoten / collega’s, etc. Wat zijn de laatste (en toekomstige) food en health trends en hoe verhouden die zich tot snoep, wat zijn nieuwe behoeften of huidige frustraties? Welke momenten / situaties associëren jullie nu met snoep en Mentos en waar zien jullie nieuwe kansen? En waarom eten sommige mensen nu geen Mentos?
  • Jouw concept (max 3 A4): Presenteer jouw snoepje van de toekomst zo concreet mogelijk. Laat duidelijk zien en vertel ons waarom dit snoepje een succes gaat zijn. Wat is de naam? Wat zit er in / wat zijn de ingrediënten? Misschien heb je zelfs een idee van hoe de verpakking er uit kan zien. Geef ook aan op welke trend en behoefte je inspeelt en wie je doelgroep is. Kortom: overtuig ons van jouw snoepje van de toekomst!

N.B. Probeer je inzending zo visueel mogelijk te uit te werken (met afbeeldingen, visuals en/ of schetsen. Filmpjes en andere media mogen ook. Zet die als link in de pdf).
 

 

Belangrijke tips!

 
 

Beoordelingscriteria 
De concepten worden beoordeeld op de volgende onderdelen:

  • Inventiviteit: is het concept origineel en vernieuwend?
  • Relevantie: vervult jouw concept van het snoepje een behoefte, lost het een probleem op?
  • Verwachte marktpotentie: hoeveel mensen willen ‘jouw’ snoepje hebben?
  • Professionaliteit: hoe goed is het concept onderbouwd en gepresenteerd? 

 


Timeline van de challenge

  • 19 December 2019: Lancering challenge 
  • 9 februari 2020 zondag 23:59: Deadline challenge
  • Uiterlijk 24 februari: Uitslag bekend
     


Wedstrijdreglement 
Download HIER het wedstrijdreglement van deze challenge die naast de gebruikersvoorwaarden van Battle of Concepts van toepassing zijn op deze challenge.
Heb je vragen die je graag zou willen stellen? Dat kan via de discussiepagina!


 

Over Mentos
Mentos wordt gemaakt door Perfetti van Melle. Bij Perfetti Van Melle Benelux houden we van kauwen, proeven, genieten en het ontdekken van nieuwe manieren om het leven leuker te maken. Je kan zeggen dat we op een missie zijn om de manier waarop we onze producten innoveren, produceren en in de markt zetten, steeds te vernieuwen.

 

Ons doel is dat elke snoepliefhebber onze merken overal en altijd kan vinden en ervan kan genieten. Iedere dag werken we hard aan het bedenken van nieuwe en het verbeteren van bestaande producten en merken. Merken die niet meer weg te denken zijn: van internationale favorieten, Mentos, Mentos Gum, Fruittella, Chupa Chups, Look-O-Look, Smint en Frisk tot onze nationale held, Klene.

 

Ooit klein begonnen in het Zeeuwse Breskens, zijn wij nu onderdeel van het wereldwijde zoetwarenconcern Perfetti Van Melle Group BV. Internationaal actief in meer dan 150 landen. Met 17.000 enthousiaste medewerkers en meer dan 31 productielocaties, waar wij dagelijks ons best doen om de wereld nóg meer smaak en frisheid te geven. Als familiebedrijf denken we vooruit en nemen we onze maatschappelijke verantwoordelijkheid serieus. Niet alleen door duurzaam te ondernemen, maar ook door een uitgebreide keuze aan snoep, drop en frismakers aan te bieden, in geweldige smaken die passen bij elke levensstijl!

Uitslag Snoepje van de Toekomst

21 februari 2020

De uitslag van de challenge voor het Snoepje van Toekomst is bekend! Perfetti Van Melle / Mentos:

 

 

"Na een zorgvuldige selectie hebben wij de volgende concepten uitgekozen als winnaars. We hebben heel diverse en goed uitgewerkte concepten gezien met thema’s als gezondheid, natuurlijke producten en milieu. We willen iedereen hartelijk bedanken voor het meedoen aan deze challenge!"

 

De winnaars:

 

1.           Tasty Helpers van Natascha Luna Horsting

2.           Vitamentos van Salomé van Boven en Welmoed van Boven

3.           Smart Candy / Mo-Mentos van Nele van Eesbeek

4.           Taste Twisters van Liz Wijker en Efrim van Barneveld

5.           Mirabo van Anouk van der Palen

 

Alle winnaars hebben een mooi uitgewerkt concept aangeleverd waarbij het thema gezondheid en well-being worden verwerkt in een snoepje waarbij ze zich goed hebben gehouden aan de opdracht en de waarbij de laatste trends (niet alleen die in snoep) worden meegenomen. De concepten die hebben gewonnen zijn volgens Perteffi van Melle ook goed nog verder uit te werken en op redelijke termijn te realiseren.

Challenge info

000000
Dagen Uur Minuten

Deadline: 09 februari 2020
Status: Uitslag bekend

Prijzen(geld): € 5.000,-

Ontvang updates

share challenge

28 shares

Challenges

Alle challenges