Bedenk een actie waardoor bedrijven open gaan communiceren over kinderarbeid


Dit is een challenge van OnlineChallenges.org

 

Hivos is een internationale ontwikkelingsorganisatie met haar werkveld in diverse landen in Afrika, Azië en Latijns- Amerika. Wij werken aan vraagstukken zoals kinderarbeid, mensenrechten en duurzame energie. Hivos gelooft in de kracht van mensen en steunt hen die zélf hun toekomst willen bepalen en zélf in actie komen om hun situatie te verbeteren.

 

Hivos wil ook in Nederland de kracht van burgers bij haar werk betrekken, want inspanningen hier, zorgen voor veranderingen daar. Door de aankoop van allerlei consumptiegoederen (van schoenen en kleding tot telefoons) is er een directe link met ons als consument. Veel spullen die je hier kunt kopen, zijn niet in Nederland geproduceerd. Het label op producten vertelt je soms in welk land het is gemaakt, maar vaak is niet duidelijk onder welke omstandigheden. Weet jij bijvoorbeeld hoe het zit met kinderarbeid en de cadeaus die jij in deze decembermaand hebt gekocht of gekregen?

 

THE CHALLENGE

Jij kan helpen om dit te veranderen! Als consument heb je een krachtige stem. Iedereen kan als consument bedrijven aanspreken en vragen wat ze doen om kinderarbeid tegen te gaan. Niet alleen bij hun directe leveranciers maar ook bij toeleveranciers en onderaannemers.

 

Niemand wil producten die door kinderen zijn gemaakt. En daarom wil jij weten wat een bedrijf doet om kinderarbeid te voorkomen. Via deze challenge zijn we op zoek naar originele ideeën waarmee we bedrijven vertellen dat we willen weten hoe het zit met kinderarbeid. Welke actie brengt jou als consument in beweging om van je te laten horen? Denk je met ons mee?!

 

Bekijk de challenge op www.onlinechallenges.org/hivos 

 
PRIJZEN
 
 
 
 

1e prijs: Fairphone + G-star Cadeaubon t.w.v. 100,- + Tony's Chocolonely pakket

2e prijs: Fairphone + Tony's Chocolonely pakket

3e prijs: Fairphone

4e prijs: G-Star cadeaubon t.w.v. 100,-

5e prijs: G-Star cadeaubon t.w.v. 100,-

 
Er zijn nog geen concepten ingezonden
Er zijn (nog) geen updates geplaatst.

Challenge info

000000
Dagen Uur Minuten

Deadline: 16 februari 2015
Status: Uitslag bekend

Prijzen(geld):

Ontvang updates

share challenge

20 shares

Challenges

Alle challenges

Mis nooit een challenge en maak direct een account aan!