Hoe krijg je de ondernemer zover dat hij bij een intermediair binnen komt?

 
Als Generali hechten wij zeer aan onze klanten, te weten ‘intermediairs’. Intermediairs zijn verzekeringskantoren die financiële diensten aanbieden en bemiddelen tussen ons en de consument, de eindklant. Rechtstreekse verkoop is daarom voor ons niet relevant. Wij geloven juist in de toegevoegde waarde van de deskundige mensen bij de (grote) intermediairs.
 
Hoe krijg je een ondernemer zover dat hij bij het intermediair binnen en aan tafel komt voor een adviesgesprek over een pensioen- of inkomensverzekering?
 
• Hoe kunnen ze het bestaande netwerk inzetten (member-get-member)?
• Ook actiematig is er van alles te bedenken: Bedenk een unieke propositie om klanten te vinden.
• Of hoe kunnen we meer gebruik maken van internet of misschien wel een (ludieke) viral?
 
Wij zijn op zoek naar een originele en goedkope actie waarmee onze intermediairs consumenten en/of ondernemers effectief kunnen benaderen. Download de hele Battle..

Roald Montesant: 28-12-2008
Hoeveel verkooppunten heeft Generali in totaal?

Roald Montesant: 31-12-2008
Op welk punt in hun ondernemerscarriere sluiten de meeste ondernemers een pensioen- en inkomensverzekering af?

Generali: 05-01-2009
Beste Roald, de wederzijdse rechten en plichten tussen verzekeringsmaatschappijen als Generali en onafhankelijke intermediairs in verzekeringen liggen vast in een samenwerkingsovereenkomst. In Nederland zijn er een kleine 10.000 intermediairs. Generali heeft met ongeveer een kwart daarvan een rechtstreekse samenwerkingsovereenkomst. Die intermediairs kunnen dus rechtstreeks in Generali-verzekeringen bemiddelen. Daarnaast kunnen intermediairs die geen samenwerkingsovereenkomst hebben toch in verzekeringen van een bepaalde verzekeraar bemiddelen door zich aan te sluiten bij een derde partij (postenbank of serviceprovider) die over een samenwerkingsovereenkomst met de betreffende verzekeraar beschikt. De meeste intermediairs in Nederland zijn aangesloten bij één of meer van dit soort partijen. Generali werkt uitsluitend via onafhankelijke intermediairs en heeft dus geen verkooppunten die uitsluitend Generali verzekeringen verkoopt.

Marieke de Boer: 05-01-2009
Met hoeveel intermediairs werkt Generali in Nederland en waar zijn deze vestigingen te vinden?

Generali: 06-01-2009
Beste Roald, het moment waarop een ondernemer een pensioen- of inkomensverzekering afsluit, verschilt van geval tot geval. Onderzoek toont aan dat ongeveer een kwart van de startende ondernemers direct bij de start van de onderneming een pensioen- en/of inkomensverzekering afsluit. Een heel klein deel van de startende ondernemers verzekert zich in het tweede jaar na de start van de onderneming. In het derde, vierde en vijfde jaar (als is bewezen dat het bedrijf loopt?) verzekeren telkens nog zo'n 10% van de starters zich alsnog. Een belangrijk deel van de ondernemers verzekert zich helemaal niet (te duur?).

Generali: 06-01-2009
Beste Marieke, voor de beantwoording van je vraag zie het antwoord (5/1/2009) bij de vraag van Roald. Veel succes!

Pieter de Bruijn: 27-01-2009
Gaat het om een vrijblijvend adviesgesprek over inkomen en pensioen, of over een adviesgesprek op basis van het uurtarief waar het naartoe in de branche?

Daan Rijk: 27-01-2009
Beste lezer, Aan welke prijzen moet ik denken van de pensioen- en inkomensverzekeringen? En hoe is dit ten opzichte van de concurrenten? Worden prijsgeorienteerde acties ook gezien als instrument?

Daan Rijk: 28-01-2009
Beste lezer, daarnaast vraag ik me af wat de marges ongeveer zijn voor Generali? Graag hoor ik van u

Generali: 29-01-2009
Beste Pieter, uiteindelijke doel is dat een intermediair tevreden klanten heeft en omzet maakt. Omzet kan ontstaan uit een gesprek (maakt niet uit wat voor gesprek) waarvoor een ondernemer (klant) bereid is een uurtarief te betalen. Maar omzet kan ook bestaan uit provisie die een intermediair ontvangt zodra een klant daadwerkelijk besluit via het intermediair een verzekering af te nemen. Een koopbesluit begint vrijwel altijd bij een eerste oriënterend gesprek. Beide opties zijn dus goed. Veel succes!

Generali: 30-01-2009
Beste Daan, prijzen zijn sterk afhankelijk van het soort verzekering, de gewenste dekkingen, de gewenste uitkeringshoogtes en persoons- en bedrijfskenmerken zoals leeftijd, geslacht, beroep. Over het algemeen gaat het wel om behoorlijke jaarpremies. Een aantal typische voorbeelden (NB heel indicatief!): * Een Arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) waarmee een ondernemer zich verzekert tegen inkomensdaling in geval van arbeidsongeschiktheid: 3000 euro per jaar (premie aftrekbaar voor inkomstenbelasting). * Een Ziekteverzuimverzekering (voor werkgevers om loondoorbetalingskosten van zieke werknemers te verzekeren): 700 euro per medewerker per jaar. * Een Lijfrente of DGA pensioen: elke premie is mogelijk vanaf 50 euro per maand, hoeveel de ondernemer levenslang elke maand krijgt vanaf uitkeringsmoment is natuurlijk hier sterk van afhankelijk. * Een werknemerspensioen (pensioen gesloten door werkgever ten behoeve van zijn werknemers): sterk afhankelijk van hoogte salarissen, en soort pensioen: 1500 euro per medewerker per jaar. * Als een ondernemer alleen een voorziening wil treffen voor zijn nabestaanden in geval van onverhoopt overlijden, dan kan dat door middel van een overlijdensrisicoverzekering: jaarpremie vanaf 300 euro. Veel succes!

Generali: 30-01-2009
Beste Daan, publicaties van de koepel van Nederlandse verzekeraars laten zien dat het gemiddelde resultaat van alle verzekeraars in Nederland in 2006 lag op 8% en in 2007 op 9%.

Frits Hermans: 02-02-2009
LS, wanneer verwacht u de uitslag te publiceren?

1e prijs

Een persoonlijk advies geeft helderheid!

2e prijs

Door de bomen...

3e prijs

Generali VrijMiBo

4e prijs

Hoeveel zet u op het spel?

5e prijs

Generali. Geniaal!

6e prijs

Safari Generali. Life is a jungle. Be prepared.

7e prijs

Battle Generali

8e prijs

Geen kleine letters bij Generali

9e prijs

Ook internet als intermediair verzekeraar

Top 10

Virtuele Verzekeringscoach Jenny

Top 20

Contact met ondernemers

Top 20

KvK: "De spin in het web"

Top 20

Seminar Kredietcrisis "Verzeker u tegen de kredietcrisis"

Top 20

Don't call me, I call you

Top 20

Krediet crisis hoezo? Krijg 250 euro cadeau!

Top 20

Verrassend en Uniek!

Top 20

Generali Space

Top 20

Guerrillia Generali

Top 20

Online platform voor ondernemers

Top 20

Generali komt binnen bij startende ondernemers

Titel concept
Ontvangstdatum
Een persoonlijk advies geeft helderheid!
29-01-2009
10:39
Door de bomen...
30-01-2009
22:49
Generali VrijMiBo
01-02-2009
20:12
Hoeveel zet u op het spel?
15-01-2009
13:32
Generali. Geniaal!
30-01-2009
17:49
Safari Generali. Life is a jungle. Be prepared.
01-02-2009
12:50
Battle Generali
01-02-2009
16:45
Geen kleine letters bij Generali
01-02-2009
17:40
Ook internet als intermediair verzekeraar
04-01-2009
13:02
Virtuele Verzekeringscoach Jenny
01-02-2009
22:54
Contact met ondernemers
28-01-2009
16:23
KvK: "De spin in het web"
29-01-2009
14:14
Seminar Kredietcrisis "Verzeker u tegen de kredietcrisis"
31-01-2009
01:05
Don't call me, I call you
01-02-2009
17:37
Krediet crisis hoezo? Krijg 250 euro cadeau!
01-02-2009
23:57
Verrassend en Uniek!
16-01-2009
17:39
Generali Space
29-01-2009
21:24
Guerrillia Generali
31-01-2009
19:39
Online platform voor ondernemers
01-02-2009
23:50
Generali komt binnen bij startende ondernemers
06-01-2009
15:03
Play the game and win your celebrity
01-02-2009
23:54
Battle Generali
28-01-2009
21:57
Inkomensverzekering en pensioen, niet straks maar nu doen
01-02-2009
18:21
Intermediair genetwerkt
01-02-2009
22:28
“Verlaag de drempel; wees open op internet”
01-02-2009
23:02
Eerlijk Zeker Generali
29-01-2009
22:54
Moderne klanten, Moderne marketing
01-02-2009
20:28
www.tussenpersoon0409.nl
31-01-2009
21:29
Modern ouderwets
28-01-2009
21:46
Generali: Want je leeft nu!
01-02-2009
11:53
Geld verdienen bij Generali
27-01-2009
21:09
Samen staan we sterk
31-01-2009
19:33
Er zijn (nog) geen updates geplaatst.

Challenge info

000000
Dagen Uur Minuten

Deadline: 02 februari 2009
Status: Uitslag bekend

Prijzen(geld): € 5.000,-

Ontvang updates

share challenge

36 shares

Challenges

Alle challenges

Mis nooit een challenge en maak direct een account aan!