Connexxion vervoert iedere dag 400.000 reizigers. Deze reizigers reizen voornamelijk met een OV-Chipkaart. Van de overgrote meerderheid daarvan weten we alleen waar ze in en uit checken. Meer (persoons)gegevens hebben we alleen van onze abonnementhouders. Om onze reizigers nog beter van dienst te zijn hebben we meer data van al onze reizigers nodig. Uiteraard willen we die informatie alleen verzamelen op een transparante wijze en volgens de laatste privacy-wetgeving. Hebben jullie daarvoor een perfecte oplossing?
We willen onze reizigers graag beter van dienst zijn. Bijvoorbeeld door tips te sturen over werkzaamheden en vertragingen op hun gebruikelijke reistraject. Of door advies te geven over gunstige abonnementen afgestemd op bijvoorbeeld de reisfrequentie. Maar ook om bijvoorbeeld busroutes beter af te kunnen stemmen op de behoefte van onze reizigers en daar vragen over te kunnen stellen.
De grootste uitdaging hierbij is de strategie van informatie verzamelen en het voordeel dat Connexxion kan bieden aan de reiziger als wisselwerking voor het verkrijgen van hun persoonlijke gegevens. Waarom zou een klant bijvoorbeeld zijn gegevens met Connexxion willen delen? Op welke wijze kan Connexxion dit uitvragen bij haar reizigers? En welke methodes/manieren zijn mogelijk om deze data te verzamelen? Connexxion wil graag (minimaal) de voornaam, achternaam en het email-adres van reizigers weten.
Ben jij een startup of scale-up met een innovatieve oplossing en denk je ons hierbij te kunnen helpen? Dan zien we je oplossing graag tegemoet!
Dit is een challenge op ons Starthubs.co platform.
Meer informatie en meedoen op Starthubs.co
Wat is er te winnen?
Waar zijn we naar op zoek?
Connexxion is op zoek naar oplossingen / tools die ervoor zorgen dat we persoonsgegevens van onze reizigers krijgen en klanten kunnen koppelen aan hun reisgegevens. Onze klanten moeten dus verleid worden om die informatie met ons te delen. Kortom: we zijn op zoek naar oplossingen die denken vanuit het perspectief van de reiziger; what is in it for me?
Qua gegevens willen we graag (minimaal) de voornaam, achternaam en het email-adres weten van onze reizigers. Het uiteindelijke doel voor ons is het beter op maat kunnen informeren, helpen en bedienen van onze reizigers.
Voorwaarden deelname
Bekijk de volledige challenge op Starthubs.co!
- Starthubs is een initiatief van Incredible Crowds BV -