ABP: 14-03-2008
Graag wil ik meedoen met nog iemand van een andere hogeschool dan ik. Kan dat?
ABP: 15-03-2008
Ja, bij deelname in groepjes moeten alle deelnemers een Battle account hebben aangemaakt. De punten worden gelijkmatig verdeeld over de groepsleden. Het prijzengeld wordt overgemaakt naar de hoofddeelnemer.
ABP: 16-03-2008
Zijn jullie ook geïnteresseerd voorstellen te zien voor een beeld (reklame) campagne, posters, die bvb in de context van de doelgroep geplaatst zouden kunnen worden, om als trigger te fungeren bvb een
ABP: 17-03-2008
In de PDF staat welke onderdelen jouw concept minimaal moet bevatten (doelgroep, doelstelling, timing, communicatiemiddelen en budgetverdeling). Als jij jouw concept daarnaast goed weet over te brengen via beeld, reclame, campagne en posters, dan ben je hier volledig vrij in.
Frank Duijndam: 21-03-2008
Wat kost een pensioenscheck?
ABP: 25-03-2008
Een pensioencheck is kosteloos. “Een online pensioencheck doen” betekent dat ABP-klanten inloggen op hun persoonlijk pensioendossier MijnABP. MijnABP toont pensioengegevens in grafieken en nettobedragen per maand. ABP-klanten zien in één oogopslag hoeveel pensioen ze straks krijgen en kunnen meteen zelf beoordelen of hun pensioen aan hun wensen voldoet.
ABP: 03-04-2008
Mij lijkt het interessant om een kijkje te nemen in "mijnABP". Omdat ik echter geen klant ben is dit momenteel niet mogelijk. Ziet u een mogelijkheid dit te verwezenlijken?
ABP: 04-04-2008
Alleen als klant kun je inloggen op MijnABP. Daarom hebben we in de Battle een flash-demo van MijnABP beschikbaar gesteld: http://www.abp.nl/abp/abp/images/DemoMijnABP_tcm108-63137.swf. Deze demo geeft goed weer waar MijnABP voor staat.
marc andrews: 16-04-2008
Wat is voor jullie communicatie meer van belang, het feit dat mensen een keer per jaar hun pensioen gaan checken of dat iedereen gewoon zijn pensioen in betrekking tot zijn toekomst moet checken?
ABP: 17-04-2008
Je individuele pensioensituatie wijzigt door veranderingen in werk en privé. Bovendien is de stelregel dat pensioen overeenkomt met 70% van je laatstverdiende loon na 40 dienstjaren al langer niet meer houdbaar. Als onze klanten jonger dan 35 jaar één keer per jaar even online zouden kijken hoe ze ervoor staan, dan kunnen ze (indien nodig) tijdig maatregelen nemen om onaangename financiële verrassingen te voorkomen.
Louis Smit: 01-05-2008
Als u het heeft over onaangename financiële verrassingen, wat moet ik me daar bij voorstellen. Welk bedrag kan iemand potentieel mislopen als de check niet gedaan wordt?
ABP: 09-05-2008
Bij onaangename financiële verrassingen kun je bijvoorbeeld denken aan de volgende situaties. Door verandering van werkgever verandert vaak ook het pensioenfonds. Het kan zijn dat je daardoor minder pensioen ontvangt. Dit is vaak te voorkomen met zogenaamde waardeoverdracht.
Het kan ook zijn dat bij je overlijden blijkt dat je partner waarmee je een notarieel samenlevingscontract hebt niet is aangemeld bij je pensioenfonds. Hierdoor heeft hij/zij geen recht op nabestaandenpensioen. Dit kan worden voorkomen door het tijdig aanmelden van je partner bij jouw pensioenfonds.
Andere financiële verrassingen kunnen ontstaan door langdurig ziek worden, werkloos worden of minder uren gaan werken. Deze situaties hebben meestal gevolgen voor de opbouw en dus de hoogte van je pensioen.
Helaas is het niet mogelijk aan te geven welke bedragen je mis zou lopen. De inkomens-, gezins-, en gezondheidssituatie is namelijk voor elke individuele klant anders en ontwikkelt zich anders.
Succes!
Bert Roford: 14-05-2008
Ik vind het lastig om een budgetverdeling te maken aangezien ik hier weinig verstand van heb, is dat wel noodzakelijk?
ABP: 15-05-2008
Voor de budgetverdeling van € 100.000 vragen we slechts globale richtlijnen. We ontvangen het liefst out-of-the-box ideeën die ook uitvoerbaar zijn (dus niet: draai een jaar lang dagelijks tv-commercials rond Hart van Nederland). Vandaar deze beperkende geldfactor. Het belangrijkste voor ons is jouw creatieve, vernieuwende idee. Succes!
Annemarie Kruijer: 23-05-2008
Hoeveel van de doelgroep van 270.000 mensen jonger dan 35 jaar gebruiken op dit moment MijnABP?
ABP: 23-05-2008
Zo’n 5% van deze klantengroep heeft een inlogcode aangevraagd en ontvangen. Cijfers over de bezoekfrequentie aan MijnABP kan ik je helaas niet bezorgen.
Ivo Paschold: 23-05-2008
Ligt de focus vooral op diegene die nog geen gebruik maken van MijnABP, of is het van belang om de totale doelgroep de jaarlijkse pensioencheck te laten doen?
ABP: 23-05-2008
De focus ligt op de totale klantengroep jonger dan 35 jaar die pensioen opbouwt. Kortom: alle 270.000 klanten. Dat zo’n 5% van deze groep al een inlogcode heeft maakt het voor hen natuurlijk makkelijker om meteen in te loggen en hun pensioensituatie minstens eenmaal per jaar te bekijken. 95% van onze klanten jonger dan 35 zal eerst een inlogcode moeten ontvangen.
Ronald Heemskerk: 23-05-2008
Worden de gebruikers van MijnABP tot op heden elk jaar eraan herinnerd om de pensioencheck te doen, zoja op welke wijze (mail, brief, of anders)?
ABP: 23-05-2008
Bekijk minstens eenmaal per jaar je pensioensituatie op MijnABP, ofwel doe een pensioencheck” hebben we tot nu toe niet gebruikt in onze communicatieuitingen. Dus nee, we herinneren klanten jonger dan 35 niet aan de jaarlijkse pensioencheck.
1e prijs
65.........ik?!?!?
2e prijs
De Invasie
3e prijs
Een nieuwe ABP pensioenbeleving
4e prijs
Pensioentemperatuur! Hoe warm zit jij er straks bij?
5e prijs
De ABP Toekomst-check
6e prijs
Het Pensioenvarken
7e prijs
Een nieuwe beeld campagne voor ABP
8e prijs
Speel jij het op safe?
9e prijs
Alle drempels uit de weg
Top 10
Check je pensioen, gewoon doen!
Top 20
Gekoppelde pensioencheck
Top 20
Oud of Office?!
Top 20
De ABP-Widget
Top 20
Make it Happen
Top 20
ABP Battle -- Concept
Top 20
JOP check! Guerilla marketing
Top 20
ABP - Take it easy!
Top 20
The ABP Emergency Button
Top 20
Heb jij een plan B?
Top 20
Waarom moeilijk doen als het samen kan!