Bedenk een totaal nieuwe campagne gericht op jongeren om de bekendheid met en het begrip voor jongeren met astma te vergroten.
In
Nederland hebben 520.000 mensen astma, waaronder 115.000 kinderen. In
2004 vonden bijna 7700 ziekenhuisopnames plaats vanwege astma,
waarvan bijna 4000 kinderen. Elke week overlijdt er minimaal 1
astmapatiënt aan zijn/haar ziekte.
Uit
onderzoek blijkt dat mensen, maar vooral ook jongeren, astma niet als
een ernstige ziekte zien en er ook niet veel begrip voor hebben.
Opmerkingen zoals: ‘Je hebt er toch een pufje voor, dan is het
zo over’ en ‘Hoe kan jij nou moe zijn, je doet de hele
dag niks?’ horen astmapatiënten regelmatig.
Het
Astma fonds wil in 2008 een totaal nieuwe campagne gericht op
jongeren om de bekendheid met en het begrip voor jongeren met astma
te vergroten. Hierbij zijn we niet alleen opzoek naar nieuwe
ideeën/concepten om jongeren bewust te maken van de ernst en
urgentie van Astma maar ook naar nieuwe/unieke instrumenten/middelen
om deze nieuwe boodschap te communiceren. Denk hierbij aan:
Een
opvallende online campagne
Een
uniek evenement waarmee we jongeren kunnen bereiken
Een
combinatie
Of
iets heel anders….
Bedenk
een totaal nieuwe campagne gericht op jongeren om de bekendheid met
en het begrip voor jongeren met astma te vergroten.
€ 3.000,-
Uitslag bekend