Bedenk een second screen-toepassing die tv kijken leuker maakt!
De tablet en smartphone zijn niet meer uit ons leven weg te denken. Interessant is dat deze ‘nieuwe’devices ook het gebruik van de ‘traditionele’ media beïnvloeden.Zo zien bijvoorbeeld tv-omroepen en -producenten kansen in het gebruik van het ‘tweede scherm’ van tablets en smartphones. En experimenteren hier bij steeds meer programma’s mee. Toch valt het gebruik ervan nog tegen en zijn second screen toepassingen als aanvulling op tv ook commercieel nog geen groot succes.De kijker mist duidelijk iets en wij snappen dat wel. Als je de huidige second screen toepassingen bekijkt zijn ze weinig interactief, behoorlijk statisch en kunnen zich in fun nog niet meten met andere toepassingen zoals apps en games.Het Crossmedialab van de Hogeschool Utrecht, in samenwerking met productiebedrijf Endemol, omroeporganisatie VPRO en sociaal activatiebureau Tribewise dagen jou uit om met idee te komen dat wel die ‘x-factor’ heeft en tv + second screen naar een nieuw niveau tillen.Download hier de hele Battle.Prijzengeld:1e prijs: 350,- euro!2e prijs: 200,- euro3e prijs: 100,- euro4e t/m 10e prijs: 50,- euroVoor een succesvolle deelname adviseren wij om de (rand)voorwaarden van deze Battle goed door te lezen, regelmatig de nieuwe voorbeeldconcepten te bekijken en het Battle Blog te lezen.
€ 1.000,-
Uitslag bekend